Dobre praktyki – Materiały przesłane przez SOT i MOT do pobrania

 

W zakładce tej znajdziecie Państwo: scenariusze i konspekty zajęć, opisy projektów edukacyjnych, indywidualne programy dla uczniów uzdolnionych, programy autorskie, materiały dotyczące rozwijania zainteresowań, zdolności poznawczych, artystycznych, sportowych, technicznych, a także związanych z wolontariatem, aktywnością obywatelską dzieci i młodzieży i inne, przesyłane przez „Szkoły Odkrywców Talentów” i „Miejsca Odkrywania Talentów”.

Zapraszamy do zapoznania się z publikacjami, a także do nadsyłania własnych materiałów edukacyjnych związanych z tematyką uczniów zdolnych. Wszystkie materiały, które Ośrodek Rozwoju Edukacji opublikuje, będą sygnowane nazwą odpowiedniej instytucji i nazwiskami autorów. Jednocześnie prosimy o przesłanie zgody na opublikowanie materiałów. Zgodę w formie pisemnej szkoły i miejsca odkrywania talentów mogą zamieszczać na stronie internetowej lub płycie CV/DVD, którą przesyłają do ORE.

Ośrodek Rozwoju Edukacji zastrzega sobie możliwość wyboru materiałów do publikacji. Za przesłane materiały zgłaszający nie otrzymują honorariów i nie wnoszą opłat.

Materiały prosimy przesyłać na adres talenty@ore.edu.pl 

W przypadku przesyłania zdjęć konkretnych uczniów, do zdjęcia należy dołączyć zgodę rodzica na rozpowszechnianie wizerunku dziecka.
Zgoda rodzica na rozpowszechnianie wizerunku dziecka 

Materiały zaprezentowane na wojewódzkich konferencjach  „Jakich systemowych rozwiązań w kształceniu uczniów zdolnych potrzebuje współczesna szkoła?”

Dobre praktyki w XXVII Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Czackiego w Warszawie
Dobre praktyki w Gimnazjum nr 1 im. Mikołaja Kopernika we Wrześni
Dobre praktyki w Zespole Edukacyjnym Pro Futuro
Dobre praktyki w I LO w Zamościu

Materiały przysłane przez „Szkoły Odkrywców Talentów” i „Miejsca Odkrywania Talentów”:

Gimnazjum nr 2 w Bochni scenariusz Henryk VIII
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Strzegomiu - Nasza Buda
Szkoła Podstawowa im. Bolesława Krzywoustego w Kamieńcu Wrocławskim - gazetka
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wykrotach - tutoring
Szkoła Podstawowa nr 21 w ZSP nr 5 we Wrocławiu - innowacja pedagogiczna
Szkoła Podstawowa nr 78 W Poznaniu
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 5 im. Orła Białego
Zespół Szkol Integracyjnych nr 1 we Włocławku - Szkolna telewizja
Przedszkole Miejskie nr 19 w Słupsku - Więcej ruchu dla maluchów. Program aktywności ruchowej
Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Orzyszu - Świetlica i biblioteka szkolna miejscami odkrywania talentów i twórczego rozwoju uczniów
Gimnazjum nr 1 w Rumi - scenariusz: Powtórka z Hogwartu – transmutacja
Gimnazjum nr 2 im. Adama Mickiewicza - Konspekt zajeć z logopedii dla uczniów z zaburzeniami mowy
Gimnazjum w Brzostku
Miejskie Przedszkole Nr 8 Montessori w Jarosławiu - Edukacja montessoriańska
Przedszkole Akademia Wyobraźni w Marklowicach - Obchody dnia marchewki
Przedszkole Akademia Wyobraźni w Marklowicach - scenariusz uroczystości Pomarańczowego Dnia
Przedszkole nr 13 w Zgierzu
Publiczne Gimnazjum nr 2 w Żukowie
Szkoła Podstawowa 15 w Tarnowskich Górach - ANANAS, MAJ-2014.
Szkoła Podstawowa nr 3 im. Tadeusza Kościuszki
Szkoła Podstawowa Nr 5 - innowacja pedagogiczna
Szkoła Podstawowa nr 6 im. K. I. Gałczynskiego - Dzieci Świata - konspekt
Szkoła Podstawowa nr 6 im. K. I. Gałczynskiego - Gady chronione w Polsce
Szkoła Podstawowa nr 9 im. Oredowników Pokoju w Oświecimiu - DZIEŃ MARZEŃ I POMYSŁÓW
Szkoła Podstawowa nr 44 im. UNICEF w Bytomi - Noc w szkole
Szkoła Podstawowa nr 257 w Warszawie - Program przyroda
Szkoła Podstawowa Niepubliczna nr 81 gazetka ENESPE.pdf
Szkoła Podstawowa Niepubliczna nr 81 w Warszawie - Limeryki o zdrowiu- z cyklu Między kleksami (zeszyt 1)
Mali Patrioci - program edukacji patriotycznej w Przedszkolu Miejskim nr 19 w Słupsku
Zajęcia szachowe w Szkole Podstawowej nr 2 w Rybniku
Spotkania młodych odkrywców
Inscenizacja - Pozwólmy żyć zwierzętom tam, gdzie się urodziły
Przyroda - przykład indywidualizacji nauczania
Przykład dobrej praktyki – symbole Londynu
Miniolimpiada
Zakres systemowych działań na rzecz ucznia zdolnego w Gimnazjum nr 1 im. Łączniczek Armii Krajowej w Józefowie
„Gra miejska z pazurem – odkrywamy Karłowice”
Scenariusz balu karnawałowego „Podróż po Baśniowej Krainie Talentów”
Scenariusz międzyprzedmiotowego konkursu ekologicznego prowadzonego metodą projektów
Projekt eTwinning „The new adventures of the Twinnies around the world”
Cykl zajęć edukacyjnych dla uzdolnionych uczniów kl. III szkoły podstawowej w ramach kółka przyrodniczego - „Powietrze”
Scenariusz wieczornicy patriotycznej „Bez tej miłości nie można żyć”
Dotyk sztuki w gimnazjum
Być jak Leonardo da Vinci. Scenariusz przedstawienia z okazji Dnia Promocji Talentów
Rozwijanie zdolności „młodego chemika” - projekt edukacyjny „Czy wody powierzchniowe w gminie Doruchów są czyste?”
Historia jednego przedstawienia. Wszystko zaczyna się od przedszkola. O rozwijaniu zainteresowań i zdolności językowych
Przykładowe scenariusze zajęć z koła teatralnego dla dzieci w wieku przedszkolnym
Rozwijanie zainteresowań muzycznych w Szkole Podstawowej nr 12 w Jastrzębiu-Zdroju (Zespół Wokalny „Wiolinki”)
Od rozwoju zainteresowań do drogi dalszego kształcenia
Zajęcia teatralne w klasach młodszych – teatr uczy, bawi i wychowuje
Jak wspierać uczniów w budowie robotów? - wypowiedź nauczyciela
Działania nauczyciela historii na rzecz uczniów zdolnych
Gimnastyka dla języka w czasie zajęć recytatorskich
Szkolny Tydzień Ucznia Zdolnego - pokazy doświadczeń chemicznych
Projekt eTwinning „My country through painting”
Jak wizualnie przybliżyć bohaterów powieści Henryka Sienkiewicza -patrona szkoły?
Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów w Szkole Podstawowej nr 5 w Grudziądzu
Gimnazjalista Przedszkolakowi
W drodze do dorosłości
Praca z uczniem uzdolnionym matematycznie
Scenariusze zajęć z matematyki dla uczniów zdolnych realizowane metodę projektów
Działania podejmowane na rzecz ucznia zdolnego przez Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi im. Mieszka I w Świnoujściu
Scenariusz Dni Matematyki w Szkole Podstawowej nr 14 w Szczecinie
Program koła teatralnego „Dzieci nie są aktorami, one tylko bawią się w teatr…”
Klasowy konkurs „Kto najlepiej poznał mity?” – zajęcia powtórzeniowe
Praca z uczniem zdolnym na zajęciach wokalnych
Edukacja teatralna jako forma rozwijania zdolności uczniów Samorządowej Szkoły Podstawowej w Ostojowie
Scenariusz zajęć. Jestem zdolny... do wszystkiego!
Jak opracować Szkolny System Wspierania Zdolności? – przykład ze Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Kornela Makuszyńskiego w Legionowie

 

Oprac.: Klaudia Korzeniecka

Ostatnia aktualizacja:

Idź do góry