Do zadań Wydziału Rozwoju Kompetencji Cyfrowych i Promocji (WKCP) należy w szczególności:
- Planowanie strategii informacyjno-promocyjnej Ośrodka.
- Realizacja działań informacyjnych poprzez prowadzenie serwisów internetowych ORE, intranetu, Biuletynu Informacji Publicznej i obsługę kanałów komunikacji z odbiorcami.
- Upowszechnianie informacji dotyczącej rezultatów i produktów wypracowanych przez merytoryczne komórki organizacyjne Ośrodka.
- Wspieranie publicznych placówek doskonalenia, poradni psychologiczno- pedagogicznych, w tym poradni specjalistycznych, oraz bibliotek pedagogicznych, poprzez upowszechnianie materiałów informacyjnych i edukacyjnych.
- Wspieranie innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych poprzez tworzenie narzędzi opartych na nowych technologiach oraz zarządzanie platformami kształcenia na odległość, w tym Moodle.
- Wsparcie informatyczne innych komórek Ośrodka w utrzymaniu platform i portali edukacyjnych, oraz tworzeniu zestawień statystycznych, baz danych i narzędzi badawczych.
- Obsługa systemu zarządzania treścią portali: doskonaleniewsieci.pl, doradztwo.ore.edu.pl, i inne zasoby na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej.
- Administrowanie treścią i wsparcie użytkowników systemów wdrożonych w ramach realizacji projektu POPC: system finansowo-kadrowy, Wirtualna Przestrzeń Robocza.
- Realizacja zadań koordynatora dostępności ORE.
- Zapewnienie dostępności serwisów internetowy Ośrodka zgodnie z Ustawą o dostępności cyfrowej, między innymi poprzez nadzór i współpracę z wykonawcami systemów.
- Zapewnienie optymalnego funkcjonowania platform, w tym Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej, integracja produktów projektów pozakonkursowych i konkursowych Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnejl.
- Zapewnienie trwałości rezultatów i produktów projektów prowadzonych w Ośrodku, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, w tym portali edukacyjnych i repozytoriów.
- Administrowanie i rozbudowa stron internetowych, intranetu, Biuletynu Informacji Publicznej.
- Rozbudowa i administrowanie systemem elektronicznej rekrutacji i innymi narzędziami internetowymi Ośrodka, w tym opracowywanie procedur użytkowania.
- Administrowanie i doskonalenie zasobów oraz funkcjonalności platformy edukacyjnej Moodle oraz wsparcie techniczne innych komórek organizacyjnych Ośrodka w prowadzeniu kształcenia na odległość.
- Koordynacja działań związanych z przyznawaniem honorowego patronatu ORE.
- Wspieranie komórek organizacyjnych Ośrodka w upowszechnianiu ich działań poprzez:
- organizowanie konferencji, szkoleń, wizyt delegacji zagranicznych,
- udział w przedsięwzięciach edukacyjnych
- opracowywanie materiałów edukacyjnych, informacyjnych i promocyjnych.