Jaką rolę powinien pełnić doradca metodyczny?

Uczestnicy konferencji " Doradca metodyczny i jego rola w procesie budowania jakości uczenia się i nauczania”, zorganizowanej przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie 24 kwietnia 2024 r
Uczestnicy konferencji " Doradca metodyczny i jego rola w procesie budowania jakości uczenia się i nauczania”, zorganizowanej przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie 24 kwietnia 2024 r

W jaki sposób doradca metodyczny ma wspierać nauczycieli w cyfrowym świecie? Jakie kompetencje świadczą o jego profesjonalizmie? Na te pytania próbowali odpowiedzieć uczestnicy konferencji „Doradca metodyczny i jego rola w procesie budowania jakości uczenia się i nauczania”, zorganizowanej przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie 24 kwietnia 2024 roku.

W trakcie konferencji podkreślano, że doradca metodyczny jest nauczycielem nauczycieli, który ze względu na swoje doświadczenie i dorobek zawodowy wspiera nauczycieli w ich pracy. Doradca metodyczny to profesjonalista, który wciąż poszerza swoje kompetencje, aby zapewnić nauczycielom  rzetelne oraz efektywne wsparcie w ich rozwoju zawodowym.

Podczas konferencji „Doradca metodyczny i jego rola w procesie budowania jakości uczenia się i nauczania” uczestnicy zatrzymali się wokół następujących tematów:

  • Profesjonalizm nauczyciela doradcy metodycznego – temat przedstawiła Prof. dr hab. Joanna Madalińska-Michalak – pedagog, kierownik Katedry Dydaktyki i Pedeutologii Uniwersytetu Warszawskiego
  • Kompetencje doradcy metodycznego w cyfrowym świecie – rozwój czy adaptacja do zmian? Ewa Lubczyńska, Kierownik Wydziału MSCDN w Warszawie
  • Opracowanie rozwiązań zapewniających dostęp do wysokiej jakości zindywidualizowanego i spersonalizowanego doradztwa metodycznego: Magdalena Brewczyńska – Kierownik projektu Ośrodek Rozwoju Edukacji
  • Tworzenie możliwości, czyli proaktywny doradca metodyczny – dr Renata Stoczkowska, specjalistka ds. badań pedagogicznych MSCDN Wydział w Warszawie
  • Rozwijanie naukowej refleksji krytycznej w myśleniu o edukacyjnych innowacjach: Tomasz Garstka – psycholog, psychoterapeuta, socjoterapeuta, autor licznych publikacji dla nauczycieli w zakresie rozwoju umiejętności psychologicznych, współpracownik dydaktyczny warszawskiego Wydziału Innowacji i Przedsiębiorczości Uniwersytetu WSB Merito w Poznaniu
  • Proces grupowy w pracy doradcy: Izabela Wrzesińska, psycholog MSCDN Wydział w Radomiu
  • Budowanie wizerunku doradcy metodycznego: Anna Włodarczyk, pedagog MSCDN Wydział w Radomiu

Ostatnia aktualizacja: 26 kwietnia 2024