Zindywidualizowane i spersonalizowane doradztwo metodyczne – o projekcie

Tytuł projektu:

Opracowanie rozwiązań zapewniających dostęp do wysokiej jakości zindywidualizowanego i spersonalizowanego doradztwa metodycznego

Cel projektu:

Przygotowanie systemowego wsparcia w zakresie wykorzystania metody tutoringu i mentoringu jako zindywidualizowanych i spersonalizowanych form wspierania rozwoju zawodowego kadr systemu oświaty.

Główne zadania projektu:

1) Prace merytoryczne związane z doradztwem metodycznym:

  • diagnoza aktualnego stanu doradztwa metodycznego, określenie kierunków dalszego rozwoju i przygotowanie rekomendacji do ewentualnych zmian w prawie;
  • organizacja sieci wsparcia i współpracy doradców metodycznych i nauczycieli konsultantów.

2) Opracowanie założeń dotyczących mentoringu i tutoringu w doradztwie metodycznym:

  • opracowanie standardów pracy doradcy metodycznego oraz nauczyciela konsultanta w zakresie wykorzystania metody tutoringu i mentoringu jako zindywidualizowanych i spersonalizowanych form wspierania rozwoju zawodowego nauczycieli i nauczycielek;
  • opracowanie programu szkoleń i materiałów szkoleniowych dla trenerów i trenerek, którzy będą szkolić doradców metodycznych oraz nauczycieli konsultantów w zakresie wykorzystania mentoringu i tutoringu z elementami coachingu w pracy zawodowej.

3) Pilotaż i działania upowszechniające:

  • przeprowadzenie szkoleń dla doradców metodycznych i nauczycieli konsultantów z zakresu standardów pracy w zakresie wykorzystania mentoringu i tutoringu;
  • monitoring i ocena szkoleń prowadzonych przez trenerów i trenerki dla doradców metodycznych i nauczycieli konsultantów;
  • pilotażowe wdrożenie opracowanych standardów pracy poprzez zastosowanie przez doradców metodycznych i nauczycieli konsultantów (objętych ww. szkoleniami) metody tutoringu i mentoringu w pracy z nauczycielami i nauczycielkami w przedszkolach i szkołach.

Grupy docelowe/adresaci projektu:

Grupami docelowymi projektu są:

  1. nauczyciele i nauczycielki pełniący funkcję doradców metodycznych;
  2. nauczyciele i nauczycielki, którzy spełniają warunki i chcą aplikować na funkcję doradcy metodycznego;
  3. nauczyciele i nauczycielki konsultantów zatrudnieni w placówkach doskonalenia nauczycieli;
  4. nauczyciele i nauczyciele zainteresowani własnym rozwojem zawodowym.

Rezultaty projektu:

  • Liczba nauczycieli, którzy objęci zostali wsparciem doradców metodycznych z wykorzystaniem nowych standardów pracy: 1 800
  • Liczba doradców metodycznych przeszkolonych do wdrożenia nowych standardów pracy: 600

Czas trwania projektu: od 1 grudnia 2023 r. do 31 lipca 2027 r.

Numer projektu:  FERS.01.04-IP.05-017/23

Wartość projektu: 5 543 773,40 zł, w tym:

wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 4 574 721,81 zł

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.) zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

  • poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Ministerstwo Edukacji Narodowej, Al. J. Ch. Szucha 25, 00-580 Warszawa,
  • skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Ministerstwa Edukacji Narodowej.