Bank dobrych praktyk – WWIP

  1. Opracowujemy i ewaluujemy program wychowawczo-profilaktyczny szkoły. Z.B. Gaś, W. Poleszak
  2. Program wychowawczo-profilaktyczny – krok po kroku. M. Wieczorek
  3. Działania wychowawczo-profilaktyczne a diagnoza potrzeb środowiska szkolnego. J. Borowik
  4. Zadania i treści wychowawczo-profilaktyczne szkoły w nowej podstawie programowej dla liceum, technikum i branżowej szkoły II stopnia. J. Borowik
  5. Wspomaganie szkoły w budowaniu systemu wychowawczego. E. Węgrzyn-Jonek
  6. Co można zrobić, aby nie brakowało przyjaznych i życzliwych relacji w szkole? Program „Mediacje rówieśnicze”. H. Czerwińska
  7. Planowanie interwencji w rozwiązywaniu trudności wychowawczych. M. Jaroszewski
  8. Diagnoza sytuacji uczniów z trudnościami. E. Węgrzyn-Jonek
  9. „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” a działania wychowawczo-profilaktyczne szkoły. H. Czerwińska
  10. Uczymy się tolerancji. M. Małek
  11. Wspieranie pracy wychowawców klas. B. Solecka
  12. Jak rozwijać postawy kreatywne uczniów? L. Pasich
  13. Jak kształtować kompetencje społeczne w procesie dydaktyczno-wychowawczym? S. Łukasik-Bębska
  14. Potrzeby, oczekiwania, wartości rodziców a koncepcja pracy placówki. M. Biegajło
  15. Informacja, decyzja, diagnoza. P. Wawer
  16. Wspomaganie szkół poprzez realizację inicjatyw nauczycieli, uczniów, rodziców w ramach rozwijania kompetencji kluczowych uczniów – część I
  17. Wspomaganie szkół poprzez realizację inicjatyw nauczycieli, uczniów, rodziców w ramach rozwijania kompetencji kluczowych uczniów – część II
  18. Od spotkania z dyrektorem do diagnozy potrzeb rozwojowych placówki. M. Szostak
  19. Zróbmy sobie ewaluację. K. Bednarek
  20. Uczeń obcojęzyczny w szkole. E. Obara-Grączewska
  21. Rozwijanie kompetencji kluczowych z zakresu wychowania i kształtowania postaw. A. Biegańska, Z. Szmidt
  22. „Facing the odds” – nauka prawdopodobieństwa i profilaktyka hazardu w jednym
  23. Wolontariat jako metoda uspołeczniania uczniów niedostosowanych społecznie. E. Trojanowska
  24. Wolontariat jako metoda kształtowania nowej tożsamości osobowościowej wychowanek MOW w Szczecinie. R. Białkowski
  25. Warszawska Liga Piłki Nożnej Ośrodków Wychowawczych i Domów Dziecka jako metoda wychowywania przez sport. A. Dąbek
  26. Bank Dobrych Praktyk WSPE: Zamojski Przegląd „Reportaż” – rozwijanie indywidualnych potrzeb młodzieży szkolnej. J. Brzezińka-Dąbek
  27. Bank Dobrych Praktyk WSPE: Galeria Artystyczna „Wieszak”. Jak kształtować aktywnych twórców i świadomych odbiorców kultury. A. Pogódz
  28. Rady rodziców. Kompetencje i zasady działania (pdf. 2,8 MB)

Ostatnia aktualizacja: 25 kwietnia 2019