baner Specjalne potrzeby

 

Etapy realizacji projektu „Uczniowie z zaburzeniami zachowania w szkole. Współpraca w budowaniu strategii pomocy”:

  • czerwiec 2010 – szkolenie pierwszych realizatorów, 20 osobowej grupy reprezentantów poradni psychologiczno-pedagogicznych i ośrodków doskonalenia nauczycieli z 11 województw - GRUPA I;
  • lipiec – grudzień 2010 – pilotażowa realizacja szkoleń dla nauczycieli, nadsyłanie sprawozdań do ORE. Doskonalenie nauczycieli miało formę szkoleń dla rad pedagogicznych i warsztatów. W obu formach udział wzięło 944 nauczycieli;
  • maj 2011 – superwizja oraz doskonalenia grupy psychologów i pedagogów – uczestników kursu zorganizowanego w czerwcu 2010 r.;
  • utworzenie na stronie ORE Listy realizatorów szkoleń kaskadowych w poszczególnych województwach, realizatorzy prezentują metodę A. Karasowskiej i uczą nauczycieli i specjalistów w szkołach i placówkach oświatowych budowania strategii pracy z uczniem przejawiającym zaburzenia zachowania,
  • październik 2011 – szkolenie grupy realizatorów. Uczestniczyło 21 osób, reprezentanci 14 województw zatrudnieni w poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz ośrodkach doskonalenia nauczycieli - GRUPA II;
  • listopad 2011 – kwiecień 2012 realizacja szkoleń dla nauczycieli, nadsyłanie sprawozdań do ORE. Raport z realizacji pilotażowych szkoleń – maj 2012.
  • maj 2012 – superwizja oraz część II szkolenia dla uczestników kursu doskonalącego organizowanego w październiku 2011;
  • październik 2012 – szkolenie kolejnej grupy realizatorów - GRUPA III;
  • listopad 2012 – marzec 2013 realizacja szkoleń dla nauczycieli,
  • kwiecień 2013 - superwizja i II cz. z cyklu szkoleń „Wychowanie do odpowiedzialności”,
  • kwiecień 2013 - maj 2014r.- szkolenia w regionach, sprawozdania z realizacji szkoleń
  • czerwiec 2014 - II superwizja i III cz. szkolenia „Współpraca z rodzicami”,
  • czerwiec 2014 - wrzesień 2015r.- szkolenia w regionach,
  • wrzesień 2015 - nowa grupa realizatorów - GRUPA IV - 19 uczestników (psycholodzy i pedagodzy poradni psychologiczno-pedagogicznych i ośrodków doskonalenia nauczycieli), reprezentanci z 15 województw,
  • grudzień 2015 – kolejny raport z realizacji szkoleń w regionach,
  • wrzesień 2015 - czerwiec 2016- szkolenia kaskadowe w regionach dla nauczycieli i specjalistów w szkołach, zapoznanie nauczycieli z metodą budowania strategii pracy z dzieckiem przejawiającym zaburzenia zachowania, przesyłanie raportów z realizacji szkoleń w poszczególnych województwach.
  • czerwiec 2016 - superwizja i II cz. szkolenia dla GRUPY IV „Wychowanie do odpowiedzialności”,
  • czerwiec 2016 - dodanie kolejnych realizatorów do listy na stronie ORE, lista realizatorów została stworzona, aby dyrektorzy szkół mogli zamawiać szkolenia z tematyki budowania strategii pracy z uczniem przejawiającym zaburzenia zachowania,
  • czerwiec 2016 - grudzień 2016 - szkolenia kaskadowe w regionach, sprawozdania z realizacji szkoleń,
  • styczeń 2017 – superwizja i III. cz. szkolenia dla realizatorów nt. „Współpraca z rodzicami ucznia przejawiającego zaburzenia zachowania”,
  • styczeń 2017 - czerwiec 2017 - realizacja szkoleń w regionach,
  • czerwiec 2017 – konferencja i raport z realizacji szkoleń w projekcie WSPE Uczeń z zaburzeniami zachowania.
Zaktualizowano: 26 listopada 2015