„Immersyjna edukacja historyczna – w stronę nowych ścieżek edukacyjnych” – nowy raport edukacyjny IPN

Źródło: bnt.ipn.gov.pl
Źródło: bnt.ipn.gov.pl

Zachęcamy do zapoznania się z nowym raportem edukacyjnym przygotowanym na zlecenie Biura Nowych Technologii IPN pt. „Immersyjna edukacja historyczna – w stronę nowych ścieżek edukacyjnych”. Raport jest efektem badań, w ramach których poszukiwano odpowiedzi na pytania dotyczące potrzeb i oczekiwań przedstawicieli młodych generacji w kontekście nauki historii najnowszej oraz edukacji.

Dokument składa się z czterech części. W pierwszej, wskazano najistotniejsze wyzwania współczesności. Druga część dotyczy potrzeb najmłodszych pokoleń. Opisane zostały trzy pokolenia: Generacja Alpha, Generacja Z oraz Millenialsi wraz z cechami charakteryzującymi te pokolenia. Wskazano, kim są osoby uczące się, a także jakie są ich potrzeby w zakresie edukacji historycznej. Trzecia część opisuje profile osób uczących się. Odpowiada na pytania, jakie wartości prezentują wybrane grupy, jakie mają oczekiwania względem rozwiązań i edukacji oraz jak lepiej odpowiadać na potrzeby poszczególnych grup. Ostatnia, czwarta część raportu przedstawia ścieżki edukacyjne spełniające potrzeby grup z różnych profili. Mogą one stać się inspiracją do budowania innowacyjnych sposobów nauki historii współczesnej.

Raport został objęty honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji i Nauki. Powstał we współpracy z Centrum GovTech Polska przy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Dokument jest dostępny na stronie internetowej: https://bit.ly/3R3vPp7.

Ostatnia aktualizacja: 18 listopada 2022