Podstawy programowe kształcenia w zawodach modyfikowane w 2. Etapie projektu POWER „Partnerstwo na rzecz kształcenia zawodowego”

Celem projektu Etapu 2 Kwalifikacje i zawody odpowiadające potrzebom rynku pracy” jest: modyfikacja, we współpracy z partnerami społecznymi, podstaw programowych kształcenia w zawodach oraz dostosowanie tych dokumentów do potrzeb rynku pracy, opracowanie suplementów do dyplomów i kwalifikacji, ścieżek rozwoju zawodowego, rekomendacji dotyczących planów i programów nauczania w oparciu o zmodernizowane PPKZ.

W ramach realizacji 2 etapu projektu zaplanowano utworzenie 14 utworzenie zespołów 14 branżowych zespołów partnerów społecznych (BZPS),zmodyfikowanie 75 podstawy programowej kształcenia zawodowego, opracowane 75 suplementów do dyplomów i wszystkich kwalifikacji uwzględniających zmiany w podstawach podstaw kształcenia zawodowego oraz wypracowanie 75 ścieżek rozwoju zawodowego dla następujących zawodów:

  1. Technik eksploatacji portów i terminali
  2. Technik lotniskowych służb operacyjnych
  3. Technik transportu kolejowego
  4. Technik transportu drogowego
  5. Kierowca mechanik
  6. Technik nawigator morski
  7. Technik rybołówstwa morskiego
  8. Technik żeglugi śródlądowej
  9. Garbarz skór
  10. Technik garbarz
  11. Kaletnik
  12. Kuśnierz
  13. Technik technologii wyrobów skórzanych
  14. Obuwnik
  15. Technik obuwnik
  16. Krawiec
  17. Technik przemysłu mody
  18. Operator urządzeń przemysłu chemicznego
  19. Technik technologii chemicznej
  20. Technik analityk
  21. Technik papiernictwa
  22. Operator urządzeń przemysłu szklarskiego
  23. Technik technologii szkła
  24. Tapicer
  25. Stolarz
  26. Technik technologii drewna
  27. Mechanik operator maszyn do produkcji drzewnej
  28. Koszykarz-plecionkarz
  29. Blacharz izolacji przemysłowych
  30. Monter izolacji przemysłowych
  31. Dekarz
  32. Cieśla
  33. Kamieniarz
  34. Technik renowacji elementów architektury
  35. Kominiarz
  36. Zdun
  37. Monter budownictwa wodnego
  38. Technik budownictwa wodnego
  39. Technik inżynierii środowiska i melioracji
  40. Technik gazownictwa
  41. Mechanik precyzyjny
  42. Mechanik automatyki przemysłowej i urządzeń precyzyjnych
  43. Technik automatyk
  44. Zegarmistrz
  45. Złotnik-jubiler
  46. Optyk-mechanik
  47. Technik optyk
  48. Blacharz
  49. Kowal
  50. Mechanik-monter maszyn i urządzeń
  51. Operator obrabiarek skrawających
  52. Ślusarz
  53. Technik mechanik
  54. Monter systemów rurociągowych
  55. Technik mechanik lotniczy
  56. Technik awionik
  57. Operator maszyn i urządzeń do przetwórstwa tworzyw sztucznych
  58. Szkutnik
  59. Blacharz samochodowy
  60. Lakiernik
  61. Wiertacz
  62. Technik wiertnik
  63. Górnik eksploatacji otworowej
  64. Technik górnictwa otworowego
  65. Technik przeróbki kopalin stałych
  66. Górnik eksploatacji podziemnej
  67. Technik górnictwa podziemnego
  68. Górnik odkrywkowej eksploatacji złóż
  69. Technik górnictwa odkrywkowego
  70. Technik energetyk
  71. Technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej
  72. Technik chłodnictwa i klimatyzacji
  73. Technik urządzeń dźwigowych
  74. Technik automatyk sterowania ruchem kolejowym
  75. Technik elektroenergetyk transportu szynowego

Zapraszamy także Państwa do współpracy, poszukujemy przedstawicieli stowarzyszeń zawodowych, organizacji pracodawców, związków zawodowych, nauczycieli, metodyków kształcenia, instruktorów praktycznej nauki zawodu jako:

  • autorów, redaktorów, recenzentów modernizacji podstaw programowych kształcenia (PPKZ), tworzenia planów i programów nauczania
  • autorów metodologii tworzenia planów i programów nauczania,
  • autorów suplementów do dyplomów i kwalifikacji, planów i programów nauczania, ścieżek rozwoju zawodowego,
  • redaktorów merytorycznych i recenzentów planów i programów nauczania,
  • trenerów i moderatorów do prowadzenia spotkań z autorami PPKZ i partnerami społecznymi,

Szczegółowe informacje dotyczące terminów naboru do projektu są zamieszczane sukcesywnie na stronie Ośrodka Rozwoju Edukacji oraz na stronie BIP ORE.

 

Ostatnia aktualizacja: